سیر تا پیاز تولید محتوا

سیر تا پیاز تولید محتوا

فرقی نمیکنه که صاحب یه فروشگاه اید، مدیر عامل یه شرکت یا مدرس؟! در هر صورت تولید محتوا میتونه به شما در رشد کسب و کار و برندسازی، خیلی کمک کنه. به قول ثف گودن: «بازاریابی محتوا تمام بازاریابی است که باقی مانده است.» پس برای پیشرفت و ترقی، همه ما به یادگیری مفهوم محتوا و انواع روش های تولید محتوا نیاز داریم.

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به معنی انتقال خبر، نظر یا پیام در قالب متن، تصویر، صوت یا ویدیو است. معمولا تولید محتوا برای برطرف کردن نیاز یا جواب دادن به سوال مخاطب ساخته میشه؛ دقیقا برای همین که امروزه برای هر موضوعی که فکرش رو بکنید، به محتوا نیاز داریم.

اگه خودمونی بخوایم بگیم، اینجوری میشه که این روزا بازار محتوا، داغ داغ پس هر کسی که وارد این بازار بشه، قطعا سود کرده! حالا اینکه تمرکزتون رو روی کدوم یک انواع تولید محتوا بذارید، به علاقه و استعداد شما بستگی داره. در ادامه انواع تولید محتوا رو با هم بررسی می کنیم؛ تا بیشتر باهاشون آشنا بشیم.

 

تولید محتوای متنی

به طور کلی تولید محتوای متنی، هنر انتقال پیام با کلمات است. انتقال منظور با کلمات رو دست و پا شکسته همه بلدن؛ اصل کار در تولید محتوای متنی، اینجاست که چجوری بنویسیم تا مخاطب جذب و محو مطلب ما بشه و دقیقا بعد از خوندن، همون کاری بکنه که میخوایم. مثلا مشتری بعد از خوندن توضیحات محصولی که نوشتیم، قانع بشه که محصول ما بهترینه و سریعا خرید کنه!

 

تولید محتوای تصویری

محتواهای تصویری و گرافیکی تاثیر خیلی زیادی روی مخاطبان میذارن! چون عموما آدما، تصاویر به خوبی توی ذهنشون میمونه؛ به ویژه اگر یه تصویر یونیک و جذاب طراحی کرده باشید. محتواهای تصویری به تنهایی توی پلتفرم های مبتنی بر تصویر، مثل پینترست درحال سلطنت هستن. جدای اون میتونن به تاثیر گذاری سایر محتواها کمک کنن؛ برای همینه که عموما پیشنهاد میشه بین وبلاگ هاتون، از عکس های مرتبط و جذاب استفاده کنید.

 

تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی یک راه عالی برای برقراری ارتباط گرم و صمیمی تر با مخاطبان است. در دنیایی که همه کم و بیش، بخاطر پیشرفت تکنولوژی، شبکه های اجتماعی، دغدغه های روزمره و... علاقه، حوصله و وقت کافی برای خوندن یک مطب طولانی را نداریم، محتوای صوتی میتونه یک انتخاب درست برای باخبر شدن از اخبار، آموزش یک موضوع یا مرور یک کتاب باشه.

 

تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی، برای کسب درآمد، برندسازی، بازاریابی و فروش، کارساز ترین روش تولید محتواست! یک ویدیو کوتاه که از قضا کاور و عنوان جذابی داره، هر کسی رو وسوسه میکنه که یه نیم نگاهی بهش بندازه.

در یک کلام؛ محتوای ویدیویی در رقابت با سبک های دیگر محتوا، با اختلاف نفر اول است.

برای اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی و در نتیجه رسیدن به اهدافی که توی ذهن شماست، میتونید روی فیلو حساب کنید! با یک برنامه دقیق برای بازاریابی ویدیویی و نشر ویدیو در فیلو میتونید هم به اهدافتون برسید و هم کسب در آمد کنید.

 

همچنین بخوانید: ایده برای تولید محتوای ویدیویی

 

کسب درآمد از تولید محتوا

همون طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، تولید محتوا جزو شغل های خوب این روز هاست؛ البته زحمت و همت خودش رو میخواید. برای افرادی که طبع نوشتاری خوبی دارن، تولید محتوای متنی برای سایت های مختلف یا نوشتن یه نمایشنامه کوتاه برای تیزرهای تبلیغاتی میتونه از جمله شغل های خوب و پر درآمد باشه.

افردی هم که ذهن خلاقی برای طراحی ایده های بصری دارن، میتونن برن سراغ کسب درآمد از تولید محتوای تصویری و گرافیکی! مسیرهای مختلفی هم برای کسب درآمد از این روش وجود داره؛ مثلا طراحی بنر، عکس وبلاگ، کارت ویزیت و...

گزینه بعدی برای کسب درآمد از تولید محتوا هم مربوط به افراد خوش صدا میشه! اگر جزو افراد خوش صدا هستید، میتونید با تولید پادکست های آموزشی، خواندن تیزرهای تبلیغاتی و یا تولید کتاب های صوتی، کسب درآمد کنید.

برای کسب در آمد از تولید محتوای ویدیویی هم، تنها کاری که بعد از تولید ویدیوی باکیفیت، باید انجام بدید، آپلود ویدیو در فیلو است. سایت فیلو به تمامی کاربران امکان کسب درآمد از اشتراک ویدیو رو میده؛ حالا اگر این بین شما بتونید با تولید ویدیو جذاب، تولید کننده رسمی فیلو بشید، درآمد بالا تر و مزایای چشم گیری خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط، مزایا و درآمد آپلود ویدیوهای تولیدی در فیلو، پیشنهاد میکنیم که حتما وبلاگ «در امتداد تولید کننده رسمی شد» را مطالعه کنید.