با وارد کردن صحیح اطلاعات ویدیو مخاطبان بیشتری جذب کنید

با وارد کردن صحیح اطلاعات ویدیو مخاطبان بیشتری جذب کنید

در هنگام آپلود ویدیو اطلاعاتی از جمله عنوان، توضیحات و هشتگ ها از شما خواسته میشود که بسیاری از کاربران تنها برای اینکه بتوانند ویدیو خود را منتشر کنند، اقدام به نوشتن فیلدها می کنند. به نظر شما چرا وجود چنین فیلدهایی برای آپلود ویدیو الزامی است؟

وارد کردن دقیق اطلاعات ویدیو به چند شکل موجب افزایش بازدید، پخش و در نهایت افزایش درآمد شما خواهد شد، که دو مورد آن به شرح زیر است؛

افزایش رتبه در نتایج موتورهای جستجو:

زمانی که شما عنوان و توضیحات جذاب، مرتبط و پر جست و جویی برای ویدیوی خود در فیلو انتخاب میکنید، ویدیوی شما در نتایج گوگل نیز رتبه بهتری یافته و پخش بیشتری خواهد داشت. پس سعی کنید عنوان و توضیحاتی را برای ویدیو بنویسید که؛

  • کپی نباشد
  • ‏مرتبط با ویدیو باشد
  • ‏شامل کلمات کلیدی باشد
  • ‏شامل کلمات پر سرچ باشد
  • ‏جذاب و ترغیب کننده باشد
  • ‏کاملا واضح باشد

دسترسی سریع تر به ویدیو:

بسیاری از افراد در باکس جست وجو سایت و یا اپلیکیشن فیلو ویدیوی مورد نظر خود را سرچ میکنند. بنابراین نوشتن عنوان، توضیحات و تصویر ویدیو که بدون ارتباط با محتوای ویدیو باشد باعث میشود کاربر ویدیو شما را پیدا نکرده و یا روی ویدیو کلیک نکند. بنابراین شما به همین راحتی بازدید های زیادی را از دست خواهید داد.

 

چطور یک عنوان سئو شده و مناسب برای ویدیو بنویسم؟

عنوان ها باید شرح دهنده ویدیو بوده و در عین حال جذاب باشند. عنوان ویدیو های شما باید در عین کامل بودن مختصر باشد. به میزان کاراکترهای مجاز عنوان هم دقت کنید تا عنوان شما نمایش مناسب تری داشته باشد.

سعی کنید در عنوان های خود از کلمات مرتبطی که مخاطب در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردد، استفاده کنید. این کار موجب میشود تا ویدیو شما جز نتایج اولیه در موتورهای جستجو نشان داده شود. دقت داشته باشید اگر از عنوان های جذاب استفاده کنید که با محتوای ویدیو مغایرت دارد، کاربر پس از کلیک متوجه شده و بدون پخش ویدیو از صفحه شما خارج میشود، در نتیجه هیچ تأثیری بر درآمد شما ندارد، پس باید عنوانی را برای ویدیو خود برگزینید که علاوه بر جذابیت با محتوای ویدیو مرتبط باشد.

اگر ویدیو شما به صورت چند قسمتی و سریالی است در انتهای عنوان حتماً شماره قسمت آن را ذکر کنید. از نوشتن عنوان های کپی شده از سایت های دیگر و تکراری نیز پرهیز کنید.

تکنیک های نوشتن عنوان نویسی درست:

  • استفاده از عبارات ترغیب کننده، مانند؛ برترین، جدیدترین، بهترین و...
  • استفاده از اعداد، مانند؛ ۳ روش درست، ۵ تکنیک و...
  • استفاده از لحن عامیانه که قابل سرچ است
  • استفاده از کلمات اصلی و کلیدی موضوع ویدیو در ابتدای عنوان

 

توضیحات ویدیو چگونه میتواند بازدید صفحه شما را افزایش دهد؟

اکثر کاربران توضیحات ویدیو را نادیده میگیرند و صرفاً برای پر کردن فیلد از حروف یا نقاط تکراری استفاده میکنند اما توضیحات ویدیو یکی از مهمترین عوامل افزایش بازدید ویدیوهای شما می باشد.

توضیحات ویدیو باید کاملاً مرتبط با ویدیو و در عین حال تکمیل کننده عنوان ویدیو شما باشد. خط اول توضیحات ویدیو شما بسیار مهم است چون در موتورهای جستجو نمایش داده میشود و کاربر با مطالعه آن تصمیم میگیرد روی ویدیو شما کلیک کند و یا از آن عبور کند. در توضیحات ویدیو از کلمات مهم عنوان ویدیو نیز استفاده کنید اما خود عنوان ویدیو را تکرار نکنید زیرا موجب کاهش رتبه ویدیو شما در موتورهای جستجو می شود. اگر در صفحه خود ویدیو دیگری دارید که با ویدیو در حال انتشارتان مرتبط است لینک و نام آن را در پایان توضیحات بنویسید.

آوردن کلمات کلیدی در توضیحات ویدیو به ویژه در اولین جمله، موجب افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود. پس سعی کنید از کلمات کلیدی نیز در متن توضیحات ویدیو استفاده کنید.

 

استفاده از هشتگ ها در ویدیو

هشتگ ها یکی از بخش هایی است که بر افزایش بازدید ویدیو تاثیر گذار است. شما میتوانید با نوشتن هشتگ های جذاب و مرتبط که کاربران نیز آن را جستوجو میکنند، به افزایش بازدید ویدیوهای خود کمک میکنید.

چطور توی فیلو هشتگ بزنیم؟

لزوم داشتن لیست پخش برای ویدیو:

لیست پخش برای دیده شدن و نظم دادن به پروفایل شما بسیار ضروری می باشد. لیست پخش موجب نگه داشتن مخاطب در بین ویدیوهای شما می شود. همچنین یک لیست پخش مناسب و دقیق موجب میشود تا مخاطب بار دیگر برای دریافت نتیجه دلخواهش به لیست پخش شما مراجعه کند. ویدیوهای خود را گلچین کنید و علایق مخاطبان را نیز برای ساخت لیست پخش در نظر بگیرید. از نام گذاری لیست پخش نیز غافل نشوید. یک اسم گذاری هوشمندانه موجب جذب مخاطب به لیست پخش شما می شود. دقت داشته باشید که نامی که برای لیست پخش خود استفاده می کنید با عنوان ویدیو مرتبط باشد. همچنین در هنگام پخش خودکار ، ویدیو بعدی از لیست پخش ویدیو شما پخش می گردد. در صورتی که اگر لیست پخش نداشته باشید، ویدیو بعدی از بخش ویدیوهای مرتبط که شامل ویدیوهای دیگر کاربران نیز می شود، پخش میشود. از طرفی با استفاده از لینک می توانید لیست پخش خود را به اشتراک بگذارید.

 

جمع بندی پایانی:

  1. نوشتن عنوان جذاب و مرتبط با ویدیو با جمله بندی صحیح و استفاده از مهمترین کلمه کلیدی
  2. نوشتن توضیحات مرتبط با ویدیو و دقت در نوشتن اولین جمله توضیحات به همراه مهمترین کلمه کلیدی
  3. استفاده از هشنگ صحیح، مهم و تکمیلی
  4. قراردادن ویدیو در لیست پخش مرتبط و جذاب