ریسک‌های خرید و سرمایه گذاری روی تتر به عنوان دارایی!

ریسک‌های خرید و سرمایه گذاری روی تتر به عنوان دارایی!

 

 

سرمایه گذاری کردن بر روی تتر کار متفاوتی است به این خاطر که این ارز دیجیتال جزء استیبل کوین‌ها قرار داده می‌شود. اما با این حال نوسانات قیمت دلار در کشور ایران باعث شده تا بسیاری از افراد خرید تتر را یک نوع سرمایه گذاری به شمار آورند. تتر کاملاً به قیمت دلار آمریکا گره خورده است.

این ارز برای کسانی که در ایالات متحده و یا کشورهایی که اقتصاد با ثبات و قوی دارند زندگی می‌کنند یک ارز دیجیتال عادی به شمار می‌رود. اما در کشوری مانند ایران و یا کشورهایی که اقتصاد متزلزل دارند می‌توان خرید این ارز را در واقع یک نوع سرمایه گذاری به حساب آورد. اما قبل از اینکه اقدام به خرید این ارز کنید، باید با ریسک‌ها و نکات مهم سرمایه گذاری آن آشنا باشد. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم درباره ریسک‌های خرید و سرمایه گذاری روی تتر به عنوان دارای صحبت کنیم.

آیا سرمایه گذاری بر روی تتر به عنوان دارایی معقولانه است؟

این سوال یکی از مهمترین سوالاتی است که برای هر فرد هنگام سرمایه گذاری روی ارز تتر پیش می‌آید اما متاسفانه باید گفت که هیچ پاسخ قانع کننده و صد در صدی برای این سوال وجود ندارد. با این حال اگر واقعاً به سرمایه ‌گذاری بر روی تتر علاقه‌مند هستید این ارز بنا به دلایل مختلفی گزینه مناسبی برای سرمایه ‌گذاری است. اصلی‌ترین دلیل سرمایه گذاری روی تتر عبارتند از:

فرصت‌های سرمایه گذاری بر روی تتر برای ایرانی‌ها

تتر به عنوان یک ارز دیجیتال، می‌تواند جایگزین مناسبی برای دلار باشد. با سرمایه گذاری در تتر می‌توان به راحتی از سرمایه گذاری سنتی به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال منتقل شد. این ارز دیجیتال به دلیل امنیت نسبتا بالای خود، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران دارد و گاهی حتی از بازار سهام نیز امن‌تر است. با این حال، باید به خاطر داشت که قیمت تتر به ارزش دلار وابسته است بنابراین ارزش ثابتی دارد.

ریسک‌های خرید و سرمایه گذاری روی تتر به عنوان دارایی چیست؟

برای اینکه سرمایه گذاری در تتر سودآور باشد، باید به دنبال افزایش ارزش دارایی خود باشید و همچنین خطرات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را در نظر بگیرید. از جمله ریسک‌های خرید و سرمایه گذاری روی تتر عبارتند از:

  • گم شدن کلید خصوصی کیف پول شخصی

یکی از خطرات مهم در سرمایه گذاری در تتر، از دست دادن کلید خصوصی کیف پول است. در واقع، همه ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتالی نگهداری می‌شوند و هر کیف پول دارای یک کلید خصوصی است که فقط دارنده آن اطلاعات لازم را دارد.

اگر کلید خصوصی گم شود، دارایی شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت و ارزهای دیجیتال شما برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد. زیرا شخص دیگری می‌تواند دارایی شما را نقد کرده و یا به کیف پول خود انتقال دهد. بنابراین احتیاط در استفاده و نگهداری از کیف پول دیجیتالی و کلید خصوصی آن بسیار اهمیت دارد.

راهکاری برای نگهداری کلید خصوصی کیف پول شخصی، نگهداری کلمات بازیابی در یک مکان امن است. برخلاف تصور عموم، توصیه نمی شود که این کلمات را در گوشی موبایل ذخیره کنید. زیرا در صورت سرقت یا گم شدن تلفن همراه، سارق می‌تواند به راحتی دارایی شما را به دست آورد.

  • کاهش سرعت شبکه

یکی از خطراتی که در سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد، این است که در صورت تلاش برای استخراج، ممکن است با چالش‌هایی مثل کاهش سرعت شبکه روبرو شوید. این موضوع در زمانی که با حجم بالایی از معاملات روبه‌رو هستید، بیشتر رخ می‌دهد.

  • بلوکه شدن سرمایه ایرانیان

با تاسف می‌توان گفت که کشور ما جزو کشورهایی است که تحریم شده‌اند و این موضوع باعث شده که معامله‌گران ایرانی نتوانند به راحتی در صرافی‌های خارجی ثبت نام کرده و احراز هویت کنند. به همین دلیل، بلوکه شدن دارایی‌ها یکی از مهمترین ریسک‌های سرمایه‌گذاری در تتر محسوب می‌شود.

راه حلی نیز برای رفع این خطر وجود دارد که می‌توانید از صرافی‌های داخلی استفاده کنید، اما در نهایت، نگهداری دارایی در کیف پول صرافی نیز خطرات خود را در بر دارد. برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است دارایی‌های خود را به یک کیف پول شخصی از جمله تراست والت، متامسک، کوینومی و... منتقل کنید.

نکاتی

نکات مهم سرمایه گذاری و خرید تتر

شاید در نگاه اول فکر کنید که خرید تتر کار راحت و آسانی است اما در این میان حتماً باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید تا سرمایه شما از دست نرود. از جمله نکات مهم سرمایه گذاری و خرید تتر عبارتند از:

  • انتخاب صرافی مناسب

با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و عدم دسترسی ایرانیان به روش‌های پرداخت جهانی، خرید تتر و تبدیل ریال به تتر امکان پذیر نیست، مگر به وسیله صرافی‌های داخلی. در صورتی که می‌خواهید تتر را از صرافی‌های معتبر خریداری کنید، باید هویت خود را احراز کنید.

لازم به ذکر است که خرید ارز تتر از صرافی‌های نامعتبر ممکن است مشکلاتی مانند کلاهبرداری، خرید تتر با قیمت بالاتر از بازار و... را ایجاد کند. بنابراین، با انتخاب صرافی مناسب و معتبر هزینه ‌ای خود را کمتر کنید و بهترین درآمد را از خرید تتر نصیب خود بکنید.

به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید تتر از صرافی ایرانیکارت به آدرس https://www.iranicard.ir/crypto/coin-tether/ مراجعه کنید. در این صرافی می‌توانید با هزینه کارمزد بسیار اندک، تتر را با قیمتی پایین‌تر از جاهای دیگر و به صورت کاملاً امن خریداری کنید.

  • توجه به شبکه‌های متفاوت در بلاک چین

در مورد بلاک چین، شبکه‌های مختلف در دسترس هستند که هر کدام از آن‌ها به صورت متفاوتی از گس فی یا کارمزد استفاده می‌کنند. خرید تتر روی هر شبکه به صورت مختلف با توجه به نیاز و مورد استفاده افراد انجام می‌شود.

برای مثال، خرید تتر روی شبکه (ERC20) یا اتریوم برای ترید (NFT) صورت می‌گیرد. برای خرید کوین‌های مختلف یا حفظ ارزش پول، بهتر است شبکه با کارمزد کمتری را انتخاب کنید.

  • توجه به آدرس ولت

در بلاک چین، شبکه‌های متعددی وجود دارد که برای خرید کوین‌هایی مانند تتر قابل استفاده هستند. این شبکه‌ها در ولت‌های مختلف، مثل تراست ولت، به صورت جداگانه قابل دسترسی هستند.

در صورت خرید تتر، لازم است که به تطابق شبکه تتر بین ولت و صرافی توجه کنید. همچنین، با وارد کردن آدرس ولت خود، لازم است که دقت بیشتری داشته باشید. در صورت بروز خطا در این بخش، ممکن است با شکست مواجه شوید و تترهای خریداری شده را دریافت نکنید. به همین دلیل ضرورت دارد که با دقت و با دانش کافی اقدام به خرید و استفاده از بلاک چین کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ریسک‌های خرید و سرمایه ‌گذاری روی تتر به عنوان دارایی صحبت کردیم. فارغ از اینکه میزان دانش و تجربه شما در زمینه ارزهای دیجیتال چقدر است، برای اینکه بخواهید سرمایه گذاری بر روی ارز انجام دهید بهتر است که تمام نکات را به یاد داشته باشید و جوانب را بسنجید. تتر یکی از ارزهای دیجیتالی است که توانسته محبوبیت زیادی در بین سرمایه‌ گذاران ایرانی به دست آورد. به این خاطر که ذخیره آن در واقع یک سرمایه و ارزش به حساب می‌آید. اما قبل از خرید باید تمام نکات گفته شده در این مقاله را در نظر بگیرید.