بررسی انواع مک بوک

بررسی انواع مک بوک

اپل که در سال 1976 تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است که با محصولاتی مانند آیفون، آی‌پد، اپل‌واچ و مک‌بوک، شناخته می‌شود.

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ، همواره در میان خوش‌ساخت‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌ها و همچنین، از موفق‌ترین محصولات تولید‌شده توسط شرکت اپل بوده‌اند؛ در واقع، مک بوک، پرفروش ترین لپ‌تاپ در تاریخ این برند است.

اپل، هر ساله، مدل‌های جدیدی را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، روانه بازار می‌کند. این ویژگی‌ها معمولاً مرتبط با پردازنده، صفحه نمایش، هارد SSD و مواردی از این دست هستند که در مدل‌های جدیدتر، ارتقا یافته‌اند. اگر بودجه کافی برای خرید مک‌بوک را در اختیار ندارید، بهتر است جویای شرایط دریافت وام شوید. پس از دریافت وام آنلاین با دسته چک ، می‌توانید به صورت قسطی با دریافت اعتبار آنلاین کالای خود را بخرید .

در هنگام خرید لپ‌تاپ مک‌بوک نیز مانند آیفون، چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد. در این مقاله، به معرفی و بررسی انواع مدل‌های مک‌بوک خواهیم پرداخت. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین لپ‌تاپ را متناسب با نیازهای خود، از میان گزینه‌های موجود برگزینید.

انواع مک بوک

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌، از نظر عملکرد و طول عمر باتری از بهترین‌ها هستند. سه نوع کلی از این لپ‌تاپ‌ها وجود دارد و هرکدام، مدل‌های متعددی دارند. در ادامه مقاله، به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شما می‌توانید نسبت به دریافت وام آنلاین با دسته چک اقدام کرده و هریک از این سه نوع لپ‌تاپ که بیشتر از همه، پاسخ‌گوی نیازهای شما است را خریداری نمایید.

لپ‌تاپ MacBook

لپ‌تاپ MacBook دارای صفحه نمایش 13اینچی با باتری غیریونی و قابل جابجایی است. در اکتبر سال 2008 و همزمان با معرفی مک بوک پرو 15اینچی، از یک مدل MacBook جدید با بدنه آلومینیومی در فرمت unibody رونمایی شد که امروزه، رایج‌ترین مدل است.

لپ‌تاپ MacBook Pro

اپل، میان لپ‌تاپ‌های غیرحرفه‌ای و لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای، تفاوت قائل شده است. مک بوک Pro در گروه لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد و دارای سه مدل است. تفاوت عمده میان این مدل‌ها در اندازه صفحه نمایش و مشخصه‌های نرم‌افزاری بوده و عبارت هستند از مدل 13اینچی، مدل 15اینچی و مدل بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر 17 اینچی.

همه آن‌ها دارای پردازنده i5 یا i7 و پورت اتصال Thunderbolt اینتل هستند؛ علاوه‌بر این، پیشرفت‌های‌ چشمگیری در ارتباط با هارد دیسک مشهود است.

لپ‌تاپ MacBook Pro, 14-inch (M2 Pro/Max, 2023)

مک‌بوک پرو 14اینچی، یکی از جدیدترین مدل‌های سری Pro است که عملکردی استثنایی، طراحی منحصربه‌فرد و باتری بادوامی را ارائه می‌دهد.

وزن بدنه آن، 1.6 کیلوگرم و دارای صفحه نمایشXDR چهارده اینچی خیره‌کننده با حداکثر روشنایی 1600 نیت است؛ بنابراین، در روزهای پرآفتاب و در محیط‌های بیرونی نیز مشکلی برای دیدن صفحه نمایش نخواهید داشت.

لپ‌تاپ MacBook Pro, 16-inch (M2 Pro/Max, 2023)

مک‌بوک پرو 16اینچی تقریباً مشابه مدل 14اینچی است؛ اگرچه، صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری با قابلیت شارژ سریع‌تری را ارائه می‌دهد.

این مدل با وزن بدنه 2.1کیلوگرمی نسبت به MacBook Air 15اینچی، کمی سنگین‌تر است؛ اما در عوض، یک صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت 16.2اینچی Liquid Retina XDR با حداکثر روشنایی 1600 نیت دارد که از MacBook Air 15اینچی، روشن‌تر و کاربردی‌تر است.

 

مک بوک

لپ‌تاپ MacBook Air

در حال حاضر، چهار نسخه از لپ‌تاپ مک بوک Air وجود دارد که عبارتند از دو مدل 11اینچی و دو مدل 13اینچی. این چهار مدل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ضمن حفظ عملکرد خوب خود، سبک وزن نیز باشند.

همه این مدل‌ها دارای درایوهای SSD و پردازنده‌های بهبودیافته هستند. ضخامت آن‌ها کمتر از دو سانتی‌متر است و بسته به مدل از 1.04 کیلوگرم تا 1.31 کیلوگرم وزن دارند.

لپ‌تاپ MacBook Air 15-inch (M2, 2023)

این لپ‌تاپ 15اینچی در صدر لیست بهترین مدل‌های مک‌بوک، قرار می‌گیرد؛ بنابراین، خرید این لپ‌تاپ را می‌توان به اکثر کاربران، توصیه کرد. دستگاه به‌لطف تراشه قدرتمند M2، عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری از طول عمر بالایی برخوردار بوده و طراحی ظاهری، چشم‌نواز است.

این مدل، با وجود بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ 15اینچی، وزنی در حدود 1.51 کیلوگرم دارد که از مک‌بوک پرو 14اینچی، سبک‌تر و تنها کمی سنگین‌تر از مک‌بوک ایر 13اینچی است.

مک‌بوک ایر 15 اینچی، ممکن است قدرت مدل‌های پرو 14 یا 16اینچی را نداشته باشد؛ اما، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

لپ‌تاپ MacBook Air (M2, 2022)

این مدل با ارائه صفحه نمایش 13.6اینچی و وزن تنها 1.24 کیلوگرم، هنوز هم درخشان است. مک‌بوک Air از نظر طراحی، شباهت بسیار زیادی به مک‌بوک Pro دارد.

بلندگوها به اندازه مدل‌های مک‌بوک پرو یا آخرین مدل 15اینچی قدرتمند نیستند؛ اما، باتری دارای طول عمر بالایی است و به‌طور کلی، مک‌بوک Air را می‌توان یک لپ‌تاپ باکیفیت به شمار آورد.

جمع‌بندی

ما برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های مک‌بوک را در فهرست بالا، معرفی و بررسی نمودیم. انتخاب از میان گزینه‌های موجود، بستگی به این دارد که قصد داشته باشید با مک‌بوک خود چه کاری انجام دهید؛ به‌طور کلی، همه مدل‌های موجود در لیست، عملکرد عالی و استثنایی، طراحی منحصربه‌فرد و باتری قدرتمند و بادوامی را ارائه می‌دهند.

اگر استفاده شما از لپ‌تاپ در حد کارهای روزمره یا انجام فعالیت‌های دانش‌آموزی است، احتمالاً به مک‌بوک پرو نیازی نخواهید داشت و خرید مک‌بوک Air برای شما معقول‌تر خواهد بود؛ اما، اگر شما یک تولیدکننده محتوا یا یک عکاس هستید، با انتخاب یکی از مدل‌های مک‌بوک Pro سود خواهید برد. اگر به دنبال تولید محتوا هستید، خرید اقساطی گوشی موبایل نیز می‌توانید گزینه مناسبی باشد.