آموزش رفع تحریم بازی ولورانت

آموزش رفع تحریم بازی ولورانت

گیمرهای ایرانی با تحریم و محدودیت غریبه نیستند و این اولین بار نیست که کمپانی‌های بازی‌سازی کاربران ایرانی را تحریم می‌کنند. پیش از این هم بازی‌هایی مانند لیگ آف لجندز، کلش آف کلنز، براول استارز و غیره نیز توسط کمپانی‌هایشان برای گیمرهای ایرانی بن شده بودند. بنابراین به عنوان یک کاربر ایرانی باید همیشه به دنبال راه‌هایی برای رفع بن و تحریم باشیم. پس می‌توان گفت تحریم بازی ولورانت برای گیمرهای ایرانی توسط رایت گیمز تا حدی قابل پیش‌بینی بود. حتما شما هم تاکنون به این مشکل برخورده‌اید. به همین جهت در ادامه با آموزش رفع تحریم بازی ولورانت، روش‌هایی که می‌توانید برای تجربه بدون دردسر بازی ولورانت امتحان کنید را توضیح خواهیم داد.

 

معرفی بازی ولورانت

بازی ولورانت عنوانی در ژانر شوتر تاکتیکال است که شباهت زیادی به بازی کانتراسترایک دارد. این بازی توسط کمپانی رایت گیمز برای پلتفرم PC به بازار عرضه شد. بازی ولورانت در ابتدا در اکتبر ۲۰۱۹ تحت عنوان (Project A) و سپس در آوریل ۲۰۲۰ در نسخه بتا منتشر شد. نسخه نهایی ولورانت در ماه ژوئن ۲۰۲۰ در مارکت‌های جهانی قرار گرفت.

کاراکترهای بازی ولورانت با نام ایجنت (Agent) شناخته می‌شوند. ایجنت‌های ولورانت در دو تیم پنج‌نفره در موقعیت‌های اتک (Attack) و دفاع (Defend) قرار می‌گیرند. تیمی که در موقعیت اتک یا حمله قرار دارد باید بمب‌هایی که در این بازی با نام اسپایک شناخته می‌شوند در نقاط مشخص‌شده در مپ قرار دهند. تیم دفاع در مقابل وظیفه دارند از کاشت این بمب‌ها جلوگیری کرده یا آن‌ها را خنثی کنند.

در ولورانت هر بازی دارای ۲۵ راند است. هرکدام از تیم‌ها که بتوانند در ۱۳ راند پیروز شوند، برنده نهایی بازی خواهند بود. البته تنها با خنثی کردن یا منفجر کردن بمب‌ها نیست که می‌توانید برنده بازی باشید. شما می‌توانید با از بین بردن بازیکنان تیم مقابل و حذف کردن کامل آن‌ها نیز در مبارزه پیروز شوید. خرید ولورانت پوینت به جهت مزیت‌هایی که برای شما دارد، می‌تواند قدم بزرگی برای پیشرفت در بازی باشد. این ارز را می‌توانید از طریق مراجعه به وبسایت فروشگاه ونوم استور با قیمتی مناسب خریداری کرده و به‌صورت آنی تحویل بگیرید.

مشابه بیشتر بازی‌های موبایل، کاربران ایرانی باز هم با مشکل تحریم و محدودیت روبه‌رو هستند؛ این بار از طرف رایت گیمز. اینکه با این تحریم چه اتفاقاتی در بازی می‌افتد و چگونه می‌توانیم آن را رفع کنیم را در بخش‌های بعدی توضیح خواهیم داد.

 

ولورانت

 

تحریم بازی ولورانت چه تغییری در بازی گیمرهای ایرانی ایجاد می‌کند؟

با تحریم بازی ولورانت، افرادی که اکانت خود را با ریجن ایران ساخته‌اند، با یک ارور مواجه می‌شوند؛ ارور ۷ (Error 7). ارور ۷ به معنای از کار افتادن سرورها و عدم امکان دسترسی کاربر به بازی است. هنگام ظاهر شدن این ارور روی صفحه، با این پیام روبه‌رو می‌شوید:« خطایی برای اتصال به پلتفرم رخ داده است. لطفا کلاینت بازی را ری‌استارت کنید.»

البته لازم به ذکر است که رفع تحریم بازی ولورانت در این شرایط به این سادگی‌ها نیست و شما با ری‌استارت کردن بازی نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید. این ارور زمانی رخ می‌دهد که ولورانت به اکانت کاربر مشکوک شده باشد. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که هرگز اکانت بازی خود را با ریجن ایران نسازید. هنگام ساخت اکانت ولورانت باید ریجن خود را آمریکا یا اروپا انتخاب کنید. چند روش برای رفع تحریم بازی ولورانت وجود دارند که در بخش بعدی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.



روش های رفع تحریم بازی ولورانت

برای رفع تحریم بازی ولورانت می‌توانید چند روش را امتحان کنید که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

اگر می‌خواهید اثرات تحریم روی بازی ولورانت را از بین ببرید باید از یک آی‌پی غیر از آی‌پی ایران یا دیگر کشورهای تحریم‌شده استفاده کنید. بنابراین استفاده از یک وی‌پی‌ان با آی‌پی ثابت اولین و اصلی‌ترین روش رفع تحریم بازی ولورانت محسوب می‌شود. اما استفاده از VPN خود نیز دارای معایبی است.

برای مثال قطع و وصل شدن آن می‌تواند در احراز هویت شما مشکل ایجاد کرده و آی‌پی حقیقی شما را نمایان کند. اینجا است که اکانت شما باز هم جزو اکانت‌های مشکوک قرار می‌گیرد. این به علت وجود سیستم آنتی‌چیت ولورانت است. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از وی‌پی‌ان‌هایی که دارای قابلیت کیل‌سوییچ هستند استفاده کنید.

مشکل دیگر استفاده از وی‌پی‌ان، افزایش پینگ بازی است که می‌تواند تجربه بدی از گیم‌پلی برای شما به دنبال داشته باشد. به‌علاوه، اگر پس از ورود به بازی وی‌پی‌ان را خاموش کنید و بازی هم به خوبی اجرا شود، باز هم ممکن است به برخی از امکانات بازی دسترسی نداشته باشید.

 

ولورانت

 

استفاده از اپلیکیشن تک لول

استفاده از اپلیکیشن تک‌لول (Taklol) یکی دیگر از روش‌های رفع تحریم ولورانت است. این نرم‌افزار که مخصوص گیمرهای ایرانی، به منظور رفع تحریم‌های بازی‌ها و دسترسی راحت‌تر گیمرهای ایرانی به بازی‌ها طراحی شده، کاملا رایگان است. به‌علاوه، شما می‌توانید بدون ایجاد هیچ‌گونه تغییر و افزایش در پینگ بازی کنید. برای استفاده از این برنامه تنها کافی است اپ را دانلود کرده و پس از خارج کردن از حالت فشرده آن را اجرا کنید.

استفاده از DNS

استفاده از دی‌ان‌اس (DNS) تا حد زیادی مشابه استفاده از وی‌پی‌ان است که جزو یکی از روش‌های رفع تحریم بازی ولورانت به‌شمار می‌رود. البته استفاده از DNS هم به جهت معایب و ریسک‌هایی که دارد روش توصیه‌شده‌ای نیست. معمولا DNSها خیلی زود مسدود می‌شوند و این موضوع می‌تواند موجب لو رفتن آی‌پی و هویت حقیقی شما شود. بنابراین می‌توان گفت برای رفع تحریم بازی ولورانت از یک روش امن و بدون ریسک که همان وی‌پی‌ان‌هایی با آی‌پی ثابت و قابلیت کیل سوییچ هستند استفاده کنید.

کلام پایانی

گیمرهای ایرانی همیشه به دنبال راه‌هایی برای رفع تحریم‌هایی که بازی‌سازان بر کاربران ایرانی اعمال کرده‌اند هستند. کمپانی رایت گیمز هم با تحریم بازی ولورانت برای کاربران ایرانی، بار دیگری را روی دوش گیمرهای ایرانی گذاشته است. رفع تحریم بازی ولورانت به چند روش نسبتا متفاوت صورت می‌گیرد که در این مطلب سعی کردیم آن‌ها را شرح دهیم.

هنگام ساخت حساب کاربری ولورانت باید توجه داشته باشید که ریجن خود را از مناطقی که تحت تحریم‌ها نیستند انتخاب کنید؛ مانند اروپا و آمریکا. همچنین هنگام انتخاب وی‌پی‌ان باید مواردی را که ذکر کردیم در نظر داشته باشید. اگر جزو گیمرهای ولورانت هستید می‌توانید ولورانت پوینت مورد نیاز خود در بازی را با مراجعه به وبسایت فروشگاه ونوم استور خریداری کرده و سفارش خود را به صورت آنی تحویل بگیرید.