چگونه روی پلکسی گلاس نقاشی کنیم؟

چگونه روی پلکسی گلاس نقاشی کنیم؟

پلکسی یک ماده عالی برای رنگ آمیزی است، اما بستگی به محصولات شما دارد. رنگ آمیزی پلکسی گلاس نیز امکان پذیر است، اما نمی توانید از همان رنگ هایی که برای شیشه های معمولی استفاده می کنید برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

مانند رنگ آمیزی، بهترین رنگ برای رنگ آمیزی پلکسی ، رنگی است که برای پلاستیک استفاده می شود.

در حالی که پلکسی بسیار شبیه شیشه به نظر می رسد و از بسیاری جهات مانند شیشه عمل می کند (به استثنای دوام)، اگر به جای استفاده از رنگ ها / لکه های سنتی، شیشه های پنجره یا پانل درهای بیرونی خود را با آنها رنگ کنید، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو نیاز به توجه دارند:

1) پلکسی گلاس نسبت به اکریلیک های معمولی انعطاف پذیری کمتری دارد

به این معنی که هر چیزی که روی سطح آن نصب می شود باید بتواند نیروهای بیشتری را بدون خم شدن بیش از حد زیر کشش تحمل کند.

2). آرایش مولکولی

به این معنی است که پلکسی تقریباً به این راحتی در برابر خراشیدن مقاومت نمی کند - توصیه می کنم با استفاده از اسپری پرایمر قبل از رنگ آمیزی کل سطح پلکسی را بپوشانید.

به طور مشابه، رنگ های شیشه ای برای پلکسی گلاس به خوبی کار نمی کنند زیرا پلکسی گلاس یک ماده کاملاً متفاوت است. آیا نمی دانید از کجا پلکسی گلاس بخرید؟ 👉بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین رنگ برای پلکسی گلاس، رنگ اکریلیک است که تقریباً در همه جا با قیمت مناسب یافت می شود.

برای اعمال رنگ می توانید از هر چیزی استفاده کنید، از قلم مو گرفته تا قوطی های اسپری.

رنگ های دیگر ممکن است روی پلکسی گلاس چندان خوب عمل نکنند، احتمالاً به دلیل ترکیب آن به عنوان یک ماده مبتنی بر نفت.

با این حال، بیشتر رنگ‌های مناسب برای پلاستیک نیز به اندازه کافی برای پلکسی گلاس قابل استفاده هستند، بنابراین اگر نمی‌دانید چه رنگی را انتخاب کنید، می‌توانید میزان عملکرد برخی رنگ‌ها را روی پلاستیک مقایسه کنید.

نحوه رنگ آمیزی پلکسی گلاس

هنگام رنگ آمیزی پلکسی، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید رنگ کنید. آیا کل سطح را رنگ می کنید یا می خواهید فقط یک طرح خاص را نقاشی کنید؟

پلکسی گلاس

  1. بسته به هدفتان، ممکن است مجبور شوید آنچه را که می خواهید نقاشی یا ترسیم کنید می توانید طرح آن را زیر ورق پلکسی قرار دهید.
  2. سپس، با استفاده ارز قلمو طرح خود را ترسیم کنید.
  3. بنابراین می توانید رنگ آمیزی آن را از طریق الگو به درستی شروع کنید.
  4. لایه های رنگ ضخیم تر برای خشک شدن زمان بیشتری نیاز دارند، بنابراین باید قبل از اعمال لایه دوم یا سوم اطمینان حاصل کنید که تمام رنگ به اندازه کافی خشک شده است.
  5. گرم کردن پلکسی با استفاده از سشوار ممکن است به سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند، اما مراقب باشید که اجازه ندهید خیلی داغ شود. دمای بالاتر می تواند نقاشی را تغییر دهد و یا پلکسی را خم کند.

چگونه می توان رنگ را به پلکسی گلاس چسباند؟

حتی با رنگ اکریلیک، مسئله این است که رنگ به راحتی خراشیده می شود، حتی پس از خشک شدن. اگر از پلکسی به عنوان جایگزینی برای شیشه استفاده می کنید، می توانید انتظار سایش و پارگی زیادی داشته باشید.

اگر آن را نچسبانید، رنگ به راحتی خراشیده می شود.

برای ماندگاری بیشتر رنگ، باید آن را با اسپری پرایمر که مخصوص رنگ های اکریلیک ساخته شده است، بپوشانید.

این یک لایه نازک روی خود رنگ ایجاد می کند و در نتیجه از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

پرایمر اکریلیک Aleene توصیه ما برای بهترین پوشش محافظ روی پلکسی گلاس رنگ شده است.

بنابراین، می دانید که انتخاب رنگ مناسب ضروری است.

اما چگونه می توان پلکسی گلاس را رنگ کرد؟

  1. اولین مرحله آماده سازی سطحی است که می خواهید رنگ آمیزی کنید. از مقداری کاغذ سنباده برای زبری سطح و پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که مناطقی را که نمی خواهید رنگ به آن وارد شود، پوشش داده اید!
  3. حالا یک لایه ریز از رنگ مورد نظر خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. اگر فکر می کنید سایه مناسب نیست، می توانید لایه های بیشتری رنگ بزنید.
  4. پلکسی گلاس را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید تا سریعتر خشک شود.

فراموش نکنید: که پس از خشک شدن، یک لایه شفاف پرایمر روی آن اسپری کنید. این کار باعث می شود که رنگ در برابر خرد شدن و خراشیدگی محافظت شود و از فرسودگی آن در طول زمان جلوگیری می کند.