5 سریال جذاب خارجی جدید در ژانر اکشن و معمایی

5 سریال جذاب خارجی جدید در ژانر اکشن و معمایی

سریال‌ها، جایگاهی ویژه در زندگی افراد دارند. برخی از این سریال‌ها بسیار جذاب و هیجان انگیز می‌باشند. سریال ژانر اکشن و معمایی، معمولا از آن دسته سریال‌هایی می‌باشد که طرفداران زیادی دارد و افرادی زیادی وقت خود را صرف تماشای آن می‌کنند. یکی از نکات مهمی که شاید در این سریال‌ها بیشتر به چشم بیاید، لباس مردانه شیک و خاص بازیگران می‌باشد که بسیاری از کاراکترهای اصلی این سریال‌ها آن‌ها را به تن می‌کنند. در واقع بینندگان علاوه بر اینکه قصد لذت بردن از دیدن و تماشای این سریال‌ها را دارند، علاقه دارند با مراجعه به فروشگاه لباس، این لباس‌های جذاب را نیز خریداری کنند.

در این مقاله، 5 عنوان از برترین‌های اکشن و معمایی عنوان می‌شوند تا مخاطبین به خوبی بتوانند به این سریال‌های مفید و ارزشمند، دست پیدا کنند و اطلاعات مفیدی از آن‌ها برداشت کنند. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می‌باشید، توصیه می‌کنیم تا پایان مقاله معرفی 5 سریال ژانر اکشن و معمایی برتر در جهان همراه ما باشید.

کارآگاه حقیقی

عنوان سومین سریال ژانر اکشن و معمایی برتر در جهان، مربوط به سریال کارآگاه حقیقی ( True Detective) می‌باشد. این سریال به کارگردانی نیک پیتزولاتو ساخته شده و بازیگرانی مانند متیو مک کانهی، کالین فرل و ماهارشالا علی در آن بازی می‌کنند. سریال کاراگاه حقیقی در سال 2014 میلادی و در 3 فصل ساخته شده است. 

سریال کارآگاه حقیقی در سایت IMDB، نمره 8.9 را گرفته است. ماجرای این سریال در رابطه با پرونده‌ای مرموز می‌باشد که در آن کارآگاهانی را مشاهده می‌کنیم که قصد حل این پرونده را دارند. البته هر فصل این سریال متفاوت با فصل دیگری می‌باشد و داستان در آن‌ها متفاوت است. بازی بی نظیر متیو مک کانهی در این سریال باعث مشهور شدن بسیار این سریال شده است.

دکستر

عنوان پنجم، مربوط به سریال دکستر ( Dexter ) می‌باشد. این سریال توسط جان دال و استیو شیل کارگردانی شده و بازیگرانی نظیر مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر و دیوید زایس در این سریال ایفای نقش می‌کنند. این سریال در سال 2006 میلادی تولید و فصل آخر آن در سال 2013 ارائه شد. 

سریال دکستر دارای نمره 8.6 در سایت IMDB می‌باشد. موضوع این سریال اکشن و معمایی، پیرامون یک مامور پلیس به نام دکستر مورگان می‌باشد که در بخش بررسی خون در صحنه قتل در واحد پلیس مشغول به کار می‌باشد. البته او علاقه زیادی به متهمین دارد و آن‌ها را به قتل می‌رساند. در واقع در سریال دکستر با شخصی رو به رو هستیم که از طرفی یک پلیس و از طرفی یک قاتل زنجیره‌ای می‌باشد.


پیکی بلایندرز

عنوان چهارم از معرفی سریال ژانر اکشن و معمایی، مربوط به سریال پیکی بلایندرز ( Peaky Blinders ) می‌باشد. این سریال به کارگردانی آنتونی بیرون و تام هارپر ساخته شده و بازیگرانی نظیر کیلین مورفی، سم نیل، تام هاردی و هلن مک کروری در آن بازی می‌کنند. 

سریال پیکی بلایندرز در سال 2013 ساخته شده و در سال 2019 و در 5 فصل، به پایان رسید. امتیاز سریال پیکیی بلایندرز در سایت IMDB، 8.8 می‌باشد. داستان سریال پیکی بلایندرز مربوط به یک خانواده گانگستری به نام شلبی در بیرمنگهام انگلیس می‌باشد. جالب است بدانید داستان سریال پیکی بلایندرز تقریبا واقعی است و در گذشته این خاندان حضور داشته و این سریال مربوط به فعالیت‌های آن‌ها می‌باشد.

سوپرانوها

دومین عنوان از سریال ژانر اکشن و معمایی، مربوط به سریال سوپرانو‌ها ( The Sopranos ) می‌باشد. این سریال توسط تیموتی ون پاتن ساخته شده و بازیگرانی مانند جیمز گاندولفینی، لورین براکو و ادی فالکو در آن به ایفای نقش، مشغول می‌باشند. سریال سوپرانوها در سال 1999 میلادی و در 6 فصل ساخته شده است. 

سریال سوپرانوها در سایت IMDB، نمره 9.2 را دریافت کرده است. ماجرای این سریال مربوط به خانواده سوپرانو‌ها به عنوان یک خانواده مافیایی می‌باشد که دارای قدرت زیادی بوده و به راحتی از پس کار‌ها بر می‌آیند. جالب است بدانید این سریال 21 جایزه امی و 5 جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است.


سریال بریکینگ بد ( Breaking Bad )؛ در صدر سریال ژانر اکشن و معمایی

به احتمال زیاد در ابتدای مقاله نیز حدس زده‌اید که بهترین سریال ژانر اکشن و معمایی، مربوط به بریکینگ بد ( Breaking Bad ) باشد. این سریال به کارگردانی میشل مک لارن و وینس گیلیگان بوده و بازیگرانی مانند برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال و باب ادنکیرک در آن به ایفای نقش مشغولند. این سریال در سال 2008 میلادی و در 5 فصل ساخته شده است. این سریال در سایت IMDB نمره 9.4 را دریافت کرده است. سریال بریکینگ بد قطعا یکی از بهترین سریال‌های ژانر جنایی به شمار می‌رود و به عقیده بسیاری، شاید بهترین سریال تاریخ تلویزیون نیز لقب بگیرد. 

ماجرای سریال بریکینگ بد مربوط به شخصی به نام والتر وایت می‌باشد که یک معلم ساده شیمی است و پس از اینکه متوجه شد دارای سرطان است، قصد دارد به سمت تولید مواد مخدر برود تا بتواند علاوه بر تولید یکی از باکیفیت‌ترین مواد مخدر دنیا، درآمد قابل توجهی نیز کسب کند و برای خانواده خود کنار بگذارد.


کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی 5 سریال ژانر اکشن و معمایی برتر در جهان پرداختیم. علاوه بر این سریال‌ها، دیگر سریال‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند. Better Call Saul، The Wire، Fargo و ... از جمله عناوینی می‌باشند که می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند. در پایان امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی را از آن دریافت کرده باشید.