مستندهای برتر ساخته‌شده با موضوع کریپتو

مستندهای برتر ساخته‌شده با موضوع کریپتو

ارزهای دیجیتال در دهه‌ گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند و حالا به‌عنوان یکی از موارد تاثیرگذار در آینده‌ی دنیای دیجیتال شناخته می‌شوند. محبوبیت روز افزون، ارزهای دیجیتال توجه مستندسازان را نیز به سمت خود جلب کرده است.

کارگردان‌های مشهور برای کمک به یادگیری کاربران تازه وارد و ارائه مستندهای جنجالی رو به دنیای کریپتو آورده‌اند. تاکنون مستندهای متنوعی در زمینه‌های مختلف کریپتو و بلاک چین ساخته شده ا‌ند و در این مقاله بهترین مستند‌ها با موضوع ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی بهترین مستند‌ها با موضوع ارز دیجیتال

تاکنون مستندها و فیلم‌های زیادی در رابطه با ارزهای دیجیتال توسط کارگردان‌های مطرح ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید دید بهتری نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید و صنعت کریپتو را بهتر بشناسید، بد نیست این مستندها را مشاهده کنید.

 

توضیح کوتاه

سال انتشار

کارگردان

عنوان مستند

تحلیل رشد بیت کوین و تأثیر آن به عنوان یک پدیده جهانی

2014

نیکلاس مرس

فراز و نشیب بیت کوین

بررسی ارزهای دیجیتال و تأثیر آن‌ها بر سیستم‌های مالی سنتی

2020

تورستن هافمن

کریپتوپیا؛ بیت کوین، بلاک چین و آینده اینترنت

تحلیل تاریخچه پول و تأثیر بیت کوین بر آن

2015

تورستن هافمن و مایکل واچولونیس

بیت کوین؛ پایان پول همانطور که ما می‌دانیم

تحلیل تاریخچه و تأثیرات بیت کوین بر دنیای مالی

2016

کریستوفر کانوچیاری

بانکداری در بیت کوین

نگاهی به موضوعات پولشویی و فساد در دنیای ارزهای دیجیتال

2019

جان استالبرگ جونیور

کریپتو

توضیح تاریخچه و اهمیت بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال

2019

تورستن هافمن و مایکل واچولونیس

بیت کوین؛ طلای دیجیتال

توضیح فناوری بلاک چین و تأثیرات آتی آن بر دنیای واقعی

2018

الکس وینتر

مستند ماشین اعتماد؛ تاریخچه بلاک چین

 

مستند فراز و نشیب بیت کوین The Rise and Rise of Bitcoin 2014

 

 

«فراز و نشیب بیت کوین» یکی از بهترین مستندهای حوزه‌ی ارز دیجیتال است که در سال 2014 به کارگردانی نیکلاس مرس (Nicholas Mross) ساخته شد. این مستند جذاب ارز دیجیتال بیت‌کوین و نحوه رشد آن را شرح می‌دهد. با مشاهده مستند The Rise and Rise of Bitcoin کاملا متوجه خواهید شد که چگونه ارز دیجیتال بیت کوین به یک پدیده جهانی تبدیل شد.

این مستند فراز و نشیب‌های مربوط به بیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهد و در کنار جذابیت بالایی که دارد، کاملا آموزنده است و دید شما را نسبت به بیت کوین تغییر خواهد داد. لازم به ذکر است که مستند فراز و نشیب بیت کوین با کسب امتیاز 7.1 در سایت IMDb به‌عنوان برترین و محبوب‌ترین مستند بیت کوین شناخته می‌شود.

 

2- کریپتوپیا؛ بیت کوین، بلاک چین و آینده اینترنت Cryptopia: Bitcoin, Blockchains and the Future of the Internet 2020

 

 

کریپتوپیا یک مستند 1 ساعت و 26 دقیقه‌ای است که دنیای ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن برای متحول کردن سیستم‌های مالی سنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مستند جذاب در سال 2020 و به کارگردانی تورستن هافمن (Torsten Hoffmann) رونمایی شد. مهمانان ویژه‌ای همچون آندریاس آنتونوپولوس، ویتالیک بوترین و چارلی لی در مستند کریپتوپیا حضور دارند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بلاک چین و آینده اینترنت دارید، مستند زیبای Cryptopia بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

بیت کوین؛ پایان پول همانطور که ما می‌دانیم! Bitcoin: The End of Money as We Know It 2015

 

 

مستند «بیت کوین؛ پایان پول همانطور که ما می‌دانیم» یکی از مستندهای جذاب در زمینه ارزهای دیجیتال است که در سال 2015 ساخته شده است. تورستن هافمن (Torsten Hoffmann) و مایکل واچولونیس (Michael Watchulonis) این مستند زیبا را کارگردانی کرده‌اند.

Bitcoin: The End of Money as We Know It تاریخچه پول را بررسی می‌کند و سپس نحوه متحول شدن چشم انداز مالی توسط بیت کوین را به رخ می‌کشد. با مشاهده این مستند می‌توانید پیامدهای جایگزینی بیت کوین به جای ارزهای سنتی را بهتر درک کنید. چرا که در حال حاضر شرکت‌ها و موسسات مختلفی از تتر و بیت کوین برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده می‌کنند.

 

4- بانکداری در بیت کوین Banking on Bitcoin 2016

 

 

بانکداری در بیت کوین یکی دیگر از بهترین مستندها با موضوع ارز دیجیتال است که در سال 2016 ساخته شده است. این مستند تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین و پتانسیل آن برای تحت تاثیر قرار دادن دنیای مالی سنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مستند بانکداری در بیت کوین به کارگردانی کریستوفر کانوچیاری (Christopher Cannucciari)، از شخصیت‌های برجسته کریپتو از جمله ویتالیک بوترین (بنیانگذار اتریوم) و برد گارلینگ هاوس (مدیرعامل ریپل) در مستند خود استفاده کرده است. این مستند هر آنچه که لازم است درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال بدانید را به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مستند Banking on Bitcoin را تماشا کنید.

 

5- کریپتو Crypto 2019

 

 

کریپتو یکی از بهترین مستندها و فیلم های سینمایی با موضوع ارز دیجیتال است که حول محور پولشویی، فساد و ارزهای دیجیتال ساخته شده است. مستند جنجالی Crypto در سال 2019 به کارگردانی جان استالبرگ جونیور (John Stalberg Jr) ساخته شد.

نقش اول این مستند (Beau Knapp) است که نقش یک مامور جنایی مبارزه با پولشویی به نام مارتین را بازی می‌کند. در فیلم-مستند Crypto 2019 از ارزهای دیجیتال تحت عنوان پولشویی استفاده شده است. استفاده از این نام باعث شد که توسط کاربران بازار ارز دیجیتال مورد انتقاد شدید قرار بگیرد.

 

6- بیت کوین؛ طلای دیجیتال Bitcoin: Digital Gold 2019

 

 

بیت کوین؛ طلای دیجیتال یک مستند جذاب درباره ارز دیجیتال BTC است که توسط تورستن هافمن (Torsten Hoffmann) و مایکل واچولونیس (Michael Watchulonis) ساخته شده است.

این مستند 59 دقیقه‌ای در ابتدا تاریخچه پول را بررسی کرده و سپس رویدادهایی که باعث ایجاد دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین شد را ارزیابی می‌کند. Bitcoin: Digital Gold یکی از در دسترس‌ترین مستندهای ارز دیجیتال است که به‌صورت رایگان در کانال‌های یوتیوب منتشر شده است. شما می‌توانید تاریخچه ارزی که قرار است جایگزین ارزهای سنتی شود را در قالب یک مستند جذاب، مشاهده کنید.

 

7- مستند ماشین اعتماد؛ تاریخچه بلاک چین Trust Machine: The Story of Blockchain 2018

 

 

مستند ماشین اعتماد یکی دیگر از بهترین مستندها با موضوع ارز دیجیتال است که داستان و تاریخچه صنعت بلاک چین را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مستند توسط الکس وینتر (Alex Winter) در سال 2018 ساخته شده است.

اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید و می‌خواهید شناخت خوبی درباره فناوری بلاک چین داشته باشید، مستند Trust Machine بهترین گزینه برای شما است. در این مستند جذاب متوجه خواهید شد که بلاک چین چیست، چگونه عمل می‌کند و در آینده چه تاثیری روی دنیای واقعی خواهد داشت.

 

سخن پایانی

تماشای فیلم مستند یکی از بهترین راه‌ها برای درک موضوعات مختلف از جمله ارزهای دیجیتال است. فناوری بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر توجه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب کرده و این موضوع سبب شده است که مستندسازان به فکر ساخت مستندهای جنجالی و آموزنده با موضوع ارز دیجیتال بیفتند.

تاکنون مستندهای زیادی در رابطه با ارزهای دیجیتال ساخته شده است. هر یک از این مستندها بخش‌های مختلف دنیای کریپتو را بررسی کرده و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دید بهتری درباره آن داشته باشید.

در این مقاله بهترین مستندها با موضوع ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم. پس از مشاهده این مستندها و شناخت بهتر ارزهای دیجیتال، می‌توانید از صرافی ایرانیکارت برای خرید و فروش ارزهای دلخواه خود استفاده کنید. ایرانیکارت از بیش از 1000 رمز ارز مختلف از جمله تتر و بیت کوین پشتیبانی می‌کند و شرایط لازم برای خرید امن و ارزان رمز ارزها را برای کاربران فراهم کرده است.