واترمارک چیست؟

واترمارک چیست؟

واترمارک چیست؟

و چرا برخی از ویدیوهای آپلود شده توسط کاربران با پیغام «ویدیوی شما طبق قوانین فیلو به دلیل دارا بودن واترمارک از درآمد خارج شد»رو به رو می شوند؟

دراینجا قصد داریم به معنای اصطلاح واترمارک و مزایای قانون ذکر شده بپردازیم:

واترمارک (watermark) درلغت به معنی علامت است. واترمارک همان لوگو، آدرس سایت و یا نام کاربر آپلودکننده است که اغلب صاحبان سایت در جهت حفظ اعتبار سایت وجلوگیری از کپی برداری بر روی اثر، طرح وفایل موردنظر خود برچسب میزنند یا به اصطلاح آن را مارک میکنند.

data-proportion=true



اما همانگونه که در تصویر نیز مشاهده میکنیم هرکاربر از فضاهای مجازی مختلف واترمارک مربوط به نام کاربری خود و یا صفحه ی اجتماعی خود را بر روی ویدیو و فایل مورد نظر ثبت کرده اند.

که وجود هرکدام از این واترمارک ها باعث می شود:

1. ویدیویی پر از نوشته به نمایش گذاشته شود .

2. از کیفیت ویدیو می کاهد.

3.نگاه کاربر را به خود جلب و توجه کاربران را از محتوای اصلی ویدیو دور می کند.

و در نتیجه کاربران رغبت خود را برای تماشای ویدیوهای شما از دست می دهند و از ساعات پخش شما و به طبع میزان درآمد شما می کاهد.

تیم فیلو این قانون را در جهت بالا بردن کیفیت ویدیوها و ایجاد فضایی جذاب برای شما کاربران عزیز اعمال کرده است که ویدیوهایی که شامل واتر مارک هستند از درآمد خارج شوند تا از حجم ویدیوها با کیفیت پایین کاسته شود.


این مطلب به دلیل به روز رسانی قوانین سایت، فاقد اعتبار می باشد.


قانون واترمارک که پیش تر به آن پرداختیم، به دلیل تسهیل در روند آپلود ویدیو برای کاربران، از قوانین فیلو برداشته شد. انتظار میرود کاربران فیلویی بیش از پیش به آپلود ویدیوهای با کیفیت و جذاب بپردازند :)