تماشای ویدیو با ip خارج از ایران ممکنه براتون کند باشه؛ پس اگه فیلترشکن فعاله، حتما خاموش و صفحه رو رفرش کنید.
عارف واصل و کامل ،کمال انسان؛ ظهور حق در خاک، نفس بالغه، ت حید ،یک دور کامل نوری
عارف واصل و کامل ،کمال انسان؛ ظهور حق در خاک، نفس بالغه، ت حید ،یک دور کامل نوری
۹- انسان متشکل از سه عنصر تن و روح و نفس است. تن و روحش دو امانت از خداست که با مرگش از دست می رود که تن به خاک شده و روح هم به سوی صاحبش عروج می کند که می ماند نفس، که عدمیت مفروض و ملزم به وجود است که سراسر نیاز می باشد که کمالش اینست که مظهر اسماء و صفات و اراده خدا شود و ظهور حق در خاک گردد یعنی خلیفه خدا!
۱۰- اینک رابطه این نفس بالغه و واحده و کامله انسان خلیفه با خدایش چیست؟ آیا خودش خداست؟ آیا او خودش را می پرستد؟ آیا او یگانه است و جز خدا نیست؟ و یا هنوز دارای خودی است و خدائی که جمله صفات و اراده و فعل و هوش و حواس اوست؟ اگر چنین است این خود باقی مانده چیست و کیست؟ اینست مسئله همه اولیای الهی و عارفان واصل و خلفای حق!
۱۱ - گویند که عارف کامل، خدای را در خود می پرستد! آری این خودی که خدای را می پرستد چیست و کیست؟ آیا همان عدم نیست؟ منتهی نه عدم بمعنای نابودن بلکه آن خدای عرصه عدمیت و عمای قبل از ظهور و خلقت! آن خدائی که گنجی نهان بود و دوست داشت که خود را آشکار کند و اینک کرده است و خودش را می پرستد و عاشق بر خویش است. زیرا می گوید گنجی نهان بودم و عاشق بر ظهور خود شدم و خلق را آفریدم و خود را آشکار ساختم!
۱۲- پس این خود انسانی بعنوان عارف و خلیفه خدا که ظهور اوست و او را می پرستد همان خدای قبل از خلقت است که خدای پس از خلقت را می پرستد. این همان عدم است که وجود را می پرستد و این اتحاد بود و نبود است! بود نبود!
۱۳- پس باید گفت انسان بعنوان یک مخلوق، عمر مخلوقیتش تا زمانی است که خداوند از وجودش آشکار نشده باشد ولی آنگاه که آشکار شد انسانیت و مخلوقیتش کامل شده و رسالتش به سرمی آید و دوباره به عدم ازلی رجعت می کند و این معاد کامل است و یک دور کامل نوری.
از کتاب عقل الهی ص ۴
استاد علی اکبر خانجانی
#عارف_کامل #انسان_کامل #ظهور
#خلیفه_خدا #عارف_واصل #روح
#نفس
۹- انسان متشکل از سه عنصر تن و روح و نفس است. تن و روحش دو امانت از خداست که با مرگش از دست می رود که تن به خاک شده و روح هم به سوی صاحبش عروج می کند که می ماند نفس، که عدمیت مفروض و ملزم به وجود است که سراسر نیاز می باشد که کمالش اینست که مظهر اسماء و صفات و اراده خدا شود و ظهور حق در خاک گردد یعنی خلیفه خدا!
۱۰- اینک رابطه این نفس بالغه و واحده و کامله انسان خلیفه با خدایش چیست؟ آیا خودش خداست؟ آیا او خودش را می پرستد؟ آیا او یگانه است و جز خدا نیست؟ و یا هنوز دارای خودی است و خدائی که جمله صفات و اراده و فعل و هوش و حواس اوست؟ اگر چنین است این خود باقی مانده چیست و کیست؟ اینست مسئله همه اولیای الهی و عارفان واصل و خلفای حق!
۱۱ - گویند که عارف کامل، خدای را در خود می پرستد! آری این خودی که خدای را می پرستد چیست و کیست؟ آیا همان عدم نیست؟ منتهی نه عدم بمعنای نابودن بلکه آن خدای عرصه عدمیت و عمای قبل از ظهور و خلقت! آن خدائی که گنجی نهان بود و دوست داشت که خود را آشکار کند و اینک کرده است و خودش را می پرستد و عاشق بر خویش است. زیرا می گوید گنجی نهان بودم و عاشق بر ظهور خود شدم و خلق را آفریدم و خود را آشکار ساختم!
۱۲- پس این خود انسانی بعنوان عارف و خلیفه خدا که ظهور اوست و او را می پرستد همان خدای قبل از خلقت است که خدای پس از خلقت را می پرستد. این همان عدم است که وجود را می پرستد و این اتحاد بود و نبود است! بود نبود!
۱۳- پس باید گفت انسان بعنوان یک مخلوق، عمر مخلوقیتش تا زمانی است که خداوند از وجودش آشکار نشده باشد ولی آنگاه که آشکار شد انسانیت و مخلوقیتش کامل شده و رسالتش به سرمی آید و دوباره به عدم ازلی رجعت می کند و این معاد کامل است و یک دور کامل نوری.
از کتاب عقل الهی ص ۴
استاد علی اکبر خانجانی
#عارف_کامل #انسان_کامل #ظهور
#خلیفه_خدا #عارف_واصل #روح
#نفس
- 🙈
- 🙉
- 🙊
- 💛
- ❤
- 💔
- 💯
- 💢
- ✋
- ✌
- 👍
- 👎
- ✊
- 👏
- 👈
- 👉
- 🙏
- 💪
- 🎬
- 🐥
- 🌹
- 🍁
- 🍉
- 🍕
- 🍳
- 🎂
- 🎈
- ☕
- 🌍
- 💩
- 🚗
- ⏰
- ☔
- 📙
- ⭐
- 😀
- 😂
- 😉
- 😊
- 😍
- 😘
- 💋
- 😋
- 😜
- 👀
- 😐
- 😕
- 😎
- 😌
- 😒
- 😬
- 😔
- 😢
- 😭
- 😷
- 😎
- 😨
- 😱
- 😡
- 😠
😊
مشاهده نظرات
مرتبط
خودشناسی و عرفان
در حال بارگذاری
X
این ویدیو
×
گزارش تخلف
×در صورتیکه توضیحی در مورد گزارش تخلف دارید در کادر زیر بنویسید
افزودن به لیست پخش
×دانلود اپلیکیشن فیلو
×برای دانلود این ویدیو، اپلیکیشن فیلو را از مارکت ها یا بصورت مستقیم نصب کنید.
در صورتی که اپلیکیشن فیلو را نصب کرده اید؛ برای تماشا یا دانلود این ویدیو وارد اپلیکیشن شده، از منو گزینه اسکن را انتخاب کرده و کد زیر را اسکن کنید.