تماشای ویدیو با ip خارج از ایران ممکنه براتون کند باشه؛ پس اگه فیلترشکن فعاله، حتما خاموش و صفحه رو رفرش کنید.
وجود فی نفسه یعنی چه؟ حدیث وجود (فلسفه وجود محض) استاد علی اکبر خانجانی (4)
وجود چیست؟ (حدیث وجود) آیا ظهور امام زمان (عج) همان ظهور وجود مطلق است؟ - قسمت4
توضیح :
این کتاب پاسخی به تمام سوالات فلسفی و حکمی (در قلمرو اندیشه بشری) تا به امروز داده است از جمله :
1-آزادی اندیشه دینی و مذهبی
2-معاد جسمانی یا روحانی امام زمان (عج)
3-ظهور امام زمان (عج) به عنوان ظهور هستی و وجود مطلقه
4-انسان کامل چه رابطه ای با وجود و هستی فی نفسه دارد؟
5- وجود خداوند و آیات او در جهان هستی
6-وجود مطلق یعنی چه؟
عنوان کتاب : حدیث وجود (مبانی حکمت قرآنی)
تعداد صفحه : 200 صفحه
مولف : استاد علی اکبر خانجانی
---
00:00 معاد جسمانی یا روحانی امام زمان(عج)
02:10 آزادی بیان دینی و مذهبی
04:42 ظهور امام زمان
18:14 حقیقت وجود خداوند
22:10 اثبات وجود خداوند
وجود و موجود :
این مباحث چنانکه ملاحظه میشود در اصل، مربوط به دستور زبان است که قواعد آن قراردادی است و در زبانهای مختلف تفاوت میکند، و بعضی از زبانها از نظر وسعت لغات و قواعد دستوری، غنیتر، و بعضی دیگر محدودتر هستند.
ولی از آنجا که ممکن است رابطه لفظ و معنا موجب اشتباهاتی در بحثهای فلسفی گردد، لازم است تذکر دهیم که در کاربرد واژههای وجود و موجود در مباحث فلسفی نهتنها این ویژگیهای زبانشناختی مورد توجه قرار نمیگیرد، بلکه اساساً توجه به آنها ذهن را از دریافتن معانی منظور منحرف میسازد.
فلاسفه نه هنگامی که واژه «وجود» را بهکار میبرند، معنای مصدری و حدثی را در نظر میگیرند، و نه هنگامی که واژه «موجود» را بهکار میگیرند، معنای مشتق و اسم مفعولی را؛ مثلاً هنگامی که دربارهٔ خدای متعالی میگویند «وجود محض» است، آیا در این تعبیر جایی برای معنای «حدث» و نسبت به فاعل و مفعول، یا معنای کیفیت و حالت و نسبت آن به ذات میتوان یافت؟ و آیا میتوان بر ایشان خرده گرفت که چگونه لفظ وجود را بر خدای متعالی اطلاق میکنید، در حالی که حمل مصدر بر ذات، صحیح نیست؟
و یا هنگامی که تعبیر «موجود» را دربارهٔ همه واقعیات بهکار میبرند و آنها را شامل واجب الوجود و ممکن الوجود میدانند، آیا میتوان معنای اسم مفعولی را از آن فهمید؟ و آیا میتوان بر این اساس استدلال کرد که اقتضای اسم مفعول آن است که فاعلی داشته باشد، پس خدا هم فاعلی لازم دارد؟ و یا برعکس، چون کلمهٔ «موجود» چنین دلالتی دارد، استعمال آن در مورد واجب الوجود صحیح نیست
------------------------------
دانلود کلیه آثار (کتاب PDF و کتاب صوتی ) به صورت کاملا رایگان:
سایت های رسمی انتشار آثار استاد :
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
#دکتر_علی_اکبر_خانجانی #استاد_علی_اکبر_خانجانی #علی_اکبر_خانجانی
توضیح :
این کتاب پاسخی به تمام سوالات فلسفی و حکمی (در قلمرو اندیشه بشری) تا به امروز داده است از جمله :
1-آزادی اندیشه دینی و مذهبی
2-معاد جسمانی یا روحانی امام زمان (عج)
3-ظهور امام زمان (عج) به عنوان ظهور هستی و وجود مطلقه
4-انسان کامل چه رابطه ای با وجود و هستی فی نفسه دارد؟
5- وجود خداوند و آیات او در جهان هستی
6-وجود مطلق یعنی چه؟
عنوان کتاب : حدیث وجود (مبانی حکمت قرآنی)
تعداد صفحه : 200 صفحه
مولف : استاد علی اکبر خانجانی
---
00:00 معاد جسمانی یا روحانی امام زمان(عج)
02:10 آزادی بیان دینی و مذهبی
04:42 ظهور امام زمان
18:14 حقیقت وجود خداوند
22:10 اثبات وجود خداوند
وجود و موجود :
این مباحث چنانکه ملاحظه میشود در اصل، مربوط به دستور زبان است که قواعد آن قراردادی است و در زبانهای مختلف تفاوت میکند، و بعضی از زبانها از نظر وسعت لغات و قواعد دستوری، غنیتر، و بعضی دیگر محدودتر هستند.
ولی از آنجا که ممکن است رابطه لفظ و معنا موجب اشتباهاتی در بحثهای فلسفی گردد، لازم است تذکر دهیم که در کاربرد واژههای وجود و موجود در مباحث فلسفی نهتنها این ویژگیهای زبانشناختی مورد توجه قرار نمیگیرد، بلکه اساساً توجه به آنها ذهن را از دریافتن معانی منظور منحرف میسازد.
فلاسفه نه هنگامی که واژه «وجود» را بهکار میبرند، معنای مصدری و حدثی را در نظر میگیرند، و نه هنگامی که واژه «موجود» را بهکار میگیرند، معنای مشتق و اسم مفعولی را؛ مثلاً هنگامی که دربارهٔ خدای متعالی میگویند «وجود محض» است، آیا در این تعبیر جایی برای معنای «حدث» و نسبت به فاعل و مفعول، یا معنای کیفیت و حالت و نسبت آن به ذات میتوان یافت؟ و آیا میتوان بر ایشان خرده گرفت که چگونه لفظ وجود را بر خدای متعالی اطلاق میکنید، در حالی که حمل مصدر بر ذات، صحیح نیست؟
و یا هنگامی که تعبیر «موجود» را دربارهٔ همه واقعیات بهکار میبرند و آنها را شامل واجب الوجود و ممکن الوجود میدانند، آیا میتوان معنای اسم مفعولی را از آن فهمید؟ و آیا میتوان بر این اساس استدلال کرد که اقتضای اسم مفعول آن است که فاعلی داشته باشد، پس خدا هم فاعلی لازم دارد؟ و یا برعکس، چون کلمهٔ «موجود» چنین دلالتی دارد، استعمال آن در مورد واجب الوجود صحیح نیست
------------------------------
دانلود کلیه آثار (کتاب PDF و کتاب صوتی ) به صورت کاملا رایگان:
سایت های رسمی انتشار آثار استاد :
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
امکان مشاهده لینک های تایید نشده وجود ندارد!
#دکتر_علی_اکبر_خانجانی #استاد_علی_اکبر_خانجانی #علی_اکبر_خانجانی
- 🙈
- 🙉
- 🙊
- 💛
- ❤
- 💔
- 💯
- 💢
- ✋
- ✌
- 👍
- 👎
- ✊
- 👏
- 👈
- 👉
- 🙏
- 💪
- 🎬
- 🐥
- 🌹
- 🍁
- 🍉
- 🍕
- 🍳
- 🎂
- 🎈
- ☕
- 🌍
- 💩
- 🚗
- ⏰
- ☔
- 📙
- ⭐
- 😀
- 😂
- 😉
- 😊
- 😍
- 😘
- 💋
- 😋
- 😜
- 👀
- 😐
- 😕
- 😎
- 😌
- 😒
- 😬
- 😔
- 😢
- 😭
- 😷
- 😎
- 😨
- 😱
- 😡
- 😠
😊
مشاهده نظرات
مرتبط
استاد علی اکبر خانجانی
در حال بارگذاری
X
این ویدیو
×
گزارش تخلف
×در صورتیکه توضیحی در مورد گزارش تخلف دارید در کادر زیر بنویسید
افزودن به لیست پخش
×دانلود اپلیکیشن فیلو
×برای دانلود این ویدیو، اپلیکیشن فیلو را از مارکت ها یا بصورت مستقیم نصب کنید.
در صورتی که اپلیکیشن فیلو را نصب کرده اید؛ برای تماشا یا دانلود این ویدیو وارد اپلیکیشن شده، از منو گزینه اسکن را انتخاب کرده و کد زیر را اسکن کنید.